Nasze dzieci w Przedszkolu mają prawo do:
- akceptacji takimi jakimi są,
- aktywnej serdecznej miłości, bliskości i ciepła,
- spokoju i samotności gdy tego chcą,
- snu lub wypoczynku gdy tego potrzebują
- indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju,
- pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą,
- aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi,
- wspólnoty i solidarności w grupie,
- aktywnego kształtowania kontaktów społecznych i otrzymania w tym pomocy,
- zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,
- posiadania osób odpowiedzialnych i zaangażowanych, do których można się zwrócić,
- traktowania na równi z dorosłymi,
- spolegliwych umów i kontaktów z dorosłymi,
- badania i eksperymentowania,
- różnorodności doświadczeń,
- fantazji i własnych światów,
- nauki jak rozróżniać niebezpieczeństwa i podchodzić do niebezpieczeństw,
- doświadczania konsekwencji własnych zachowań i krytycznego odniesienia się do wymagań,
- samodzielnego wyboru działalności,
- współtworzenia zasad obowiązujących w otoczeniu,
- zdrowego żywienia,
- jedzenia i picia , gdy jest głodne i spragnione,
- tajemnic i sekretów,
- prywatności.
Stanowisko zespołu pedagogicznego – wyciąg z Koncepcji Pedagogicznej Przedszkola punkt B4